در ایران ما خانه های زیادی وجود دارند که برخی به لحاظ امکانات رفاهی و تفریحی مثل خانه های لوکس تهران، برخی از لحاظ فرم عجیب و خلاقانه معماری و برخی دیگر هم بخاطر شرایط خاصی که در آن طراحی و ساخته شده اند مورد توجه هستند. اگر قصد داشته باشیم طبق معماری اصیل ایرانی به زیباترین خانه های ایران اشاره کنیم قطعا باید به سراغ خانه های تاریخی برویم که هنوز با وجود صدها سال از تاریخ ساخت آنها همچنان زیبا، با دوام و دل انگیز هستند. اما در معماری مدرن و معاصر امروزی که در برخی مواقع از اصالت معماری ایرانی فاصله گرفته اند باید به سراغ ویلاها، ملک های شخصی و برج های خاص برویم. در این مطلب قصد داریم زیباترین و لوکس ترین خانه های ایران هم نمونه های تاریخی و هم امروزی را معرفی کنیم. همچنین شما می توانید زیباترین ویلاهای ایران را هم در مطلبی جداگانه مطالعه کنید. پس ما با همراه باشید.

زیباترین خانه های امروزی ایران کجا هستند؟

  • ویلای مسعودی شیراز

این ویلا در زمینی به مساحت ۳۷۴۰ متر مربع در منطقه ییلاق نشین شیراز در سال ۱۳۹۱ ساخته شد. طراحی به شکلی است که فضای سبز و محوطه با فضای داخلی فرمی یکپارچه به نمایش می گذارد. ساختمان در بخش انتهایی زمین احداث شده تا فضاهای مختلف جانمایی اصولی و با کیفیت بصری عالی داشته باشند. فرم ساختمان ترکیبی از مکعب مربع و مکعب مستطیل است. در زیر پلکان معلق حوضچه آبی قرار داده شده و یک سکوی مستطیلی هم برای مدیتیشن در نظر گرفته اند. بخش مکعب مستطیلی در راستای شمال غربی – جنوب شرقی است تا در بخش خصوصی ویلا دید کامل به وجود بیاید. برای نمای ویلا هم به کوریدورهای بصری و ریتم موزون دقت شده تا یک بخش گرافیکی حجمی پویا به وجود بیاید. در بخش داخلی ویلا هم شاهد بکارگیری متریال ها و مصالح به شکل نمایان و عریان هستید.

  • خانه ویلای دو شیراز

اسم این ویلا که جزو زیباترین خانه های ایران است به ویلا شماره ۲ معروف شده است. متریال اصلی ساخت آن از چوب و سنگ است و زیر بنایی در حدود ۱۷۵ متر مربع دارد. سال ساخت این ویلای زیبا به سال ۱۳۹۵ برمیگردد که توانست جایزه برتر معماری و زیبایی را از آن خود کند و هنوز هم در لیست زیباترین و لوکس ترین خانه های ایران قرار دارد. این ویلا را باید ترکیبی از معماری های مدرن و کلاسیک در نظر گرفت. محوطه سازی با توجه به منطقه کوهستانی و شیب دار بودن زمین به گونه ای انجام شده که محیطی زیبا و دل انگیز داشته باشید.

  • خانه آپادانا اصفهان

از زیباترین خانه های ایران در اصفهان که اثر امیر حسین یاوری است و در محله آپادانا قرار گرفته است. سبک این خانه مدرن بوده و در ۴ طبقه طراحی شده است و کلیه نیازهای یک خانواده با تعداد زیادی مهمان را رفع می کند. بخش بندی های داخلی این خانه زیبای مدرن شامل سوئیت مهمان، طبقه پذیرایی، طبقه سکونت و طبقه مخصوص خدمات و امکانات رفاهی هستند. مساحت هر طبقه زیاد نیست که برای دلبازتر شدن فضا و سیرکولاسیون بهتر، یک وید مرکزی با پلکان ترکیب شده است. خانه آپادانا که لقب زیباترین خانه ایران را یدک می کشد شامل ۵ اتاق خواب، ۱ سالن پذیرایی اصلی همراه با سالن رقص و ۲ سالن پذیرایی فرعی، ۴ آشپزخانه، ۲ سرویس بهداشتی، ۳ حمام، رختشوی خانه و سالن ورزشی به همراه انباری و اتاق مدیریت فرمان است. سقف نیز به شکل حرفه ای روف گاردن کار شده است. آینه های متحرک در سقف و سیستم کنترلی تمام هوشمند ساختمان تنها بخشی از ویژگی های عالی خانه آپادانا اصفهان هستند.

  • برج جهانشهر کرج

برج جهانشهر کرج با موقعیت سه نبش و قرارگیری در جایی که هیچ ساختمان بلند دیگری وجود ندارد و طراحی و ساخت خانه هایی که از زیبایی، امکانات و استحکام و ماندگاری هیچ چیزی کم ندارند باعث شده تا در ردیف زیباترین خانه های ایران باشد. هر واحد حداقل از دو جهت ویو عالی ۱۸۰ درجه ای دارند. این ساختمان در زمینی به مساحت ۳۶۰۰ متر مربع ساخته شده و سازه برج با بتن مسلح و سقف های دال به شکل یکپارچه است. طراحی نما به سبک کلاسیک و همه بخش ها با امکانات درجه یک ساخته شده اند. سالن اجتماعات، پارکینگ سنگ کاری شده، استخر، سونا بخار و خشک، نورگیری چند وجهی، جکوزی، سالن بدنسازی، روف گاردن، آلاچیق و کافی شاپ و غیره همگی بخش کمی از زیبایی های خانه های این برج هستند. این برج دارای۵ واحد دوبلکس پنت هاوس است و هر واحد حداقل ۳ تراس هستند و واحدهای کناری هر یک سوئیت با درب جداگانه دارند. شما می توانید جزئیات دقیق امکانات و ویژگی های واحدهای زیبای برج جهانشهر را در وب سایت اختصاصی آن مطالعه کنید اما باید بدانید که جزو زیباترین و بزرگترین خانه های ایران هستند.

  • برج چناران تهران

مجتمع مسکونی چناران پارک تهران هم زیباترین و بزرگترین خانه های تهران را در خود جای داده است. این مجتمع مسکونی با متراژ ۸۰۰۰ متر مربع واحدهایی با متراژ ۲۶۰ تا ۵۵۰ متر مربعی را در خود جای داده که در کنار فضای سبز ۵۰۰۰ متر مربعی خیره کننده است. همه واحدهای ساختمان فول امکانات هستند و معماری آن ترکیبی از سبک های معماری سنتی ایرانی و کلاسیک است. سیستم امنیتی بسیار پیشرفته، فضای سبز حرفه ای، آبنما و نهرها، لابی مجلل و لوکس و کلی امکانات تفریحی و خدماتی دیگر باعث شده تا واحدهای این برج علاوه بر اینکه جزو زیباترین خانه های ایران باشند، در رده زیباترین و لوکس ترین خانه های ایران هم قرار بگیرند.

  • خانه ۱۳۱ اصفهان

خانه ویلایی ۱۳۱ اصفهان که در سال ۱۳۹۵ ساخته شده یکی از زیباترین خانه های ایران با نمای بلوک بتنی و یا بتن اکسپوز است که الگوی قرارگیری لایه ها به وضوح مشخص است و چشم هر بیننده ای را مجذوب خود می کند. این خانه به سبک مدرن ساخته و شرکت ساخت و ساز مسئول آن امکانات رفاهی و تفریحی کاملی را برای آن در نظر گرفته است. بخش بندی ها اصولی بوده و با کمترین میزان مزاحمت بصری در بین بخش های داخلی ولی حفظ حریم خصوصی به یکدیگر مرتبط هستند. سادگی در عین زیبایی برازنده این خانه است.

  • برج قو عظیم زاده در مازندران

برج قو عظیم زاده مازندران که از بهترین متریال ساختمان برای آن استفاده شده یکی از بهترین برج های ایران است که زیباترین خانه ها را در خود جای داده است. این برج که ۲۹۲ واحد دارد شامل ۵ پنت هاوس فوق لاکچری و زیبای ۸۷۰ متری است و مساحت واحدهای دیگر بین ۸۵ تا ۲۰۰ متر مربع است. لابی لوکس و بسیار زیبای برج قو ۶۰۴ متر مربع است که با سنگ های درجه یک ایتالیایی ساخته شده است. این مجتمع مسکونی که به شکل دو برج دو قلوی ۲۵ طبقه ای هستند با مجلل ترین و بهترین و لوکس ترین امکانات تفریحی و رفاهی و بخش های تجاری احداث شده و بی دلیل نیست که در این لیست قرار بگیرد.

  • ویلای سفید رستم تنکابن

با این نوع طراحی و زیبایی می توان به جرأت گفت که زیباترین خانه های جهان در ایران است. ویلای سفید رستم در تنکابن که در سال ۱۳۹۸ احداث گردیده ۲۸۰ متر مربع مساحت دارد. این ویلا در تنکابن مازندران است که به نوعی بخاطر قرارگیری در باغ کیوی، باغ ویلا یا ویلا باغ حساب می شود. در ساخت این ویلا همه چیز به شکل بهینه و مقرون به صرفه استفاده شده است. تمامی امکانات رفاهی و تفریحی به همراه محوطه سازی حرفه ای در نظر گرفته شده اند تا ساکنین بتوانند اوقات بسیار خوبی را سپری کنند.

  • مجتمع بام جمشیدیه

مجتمع مسکونی بام جمشیدیه یکی دیگر از مجتمع های مسکونی شیک و مجلل و با طراحی حرفه ای است که زیباترین خانه های ایران را در خود جای داده است. طبق نظر برخی افراد این مجتمع مسکونی هم ردیف با برج چناران، برج رولکس، برج فرمانیه، آلتون کورت و برج پارامیس است. بام جمشیدیه که در سال ۱۳۹۰ احداث گردیده مساحت متراژ آن ۲۹۱۸ متر مربع است. از جمله امکانات عمومی که برای واحدهای لوکس و زیبای بام جمشیدیه در نظر گرفته اند می توان به استخر و سونا و جوزی در طبقه ۴، سالن بیلیارد و اسنوکر و بدنسازی ۲۵۰ متر مربعی با طراحی روف گاردن درجه یک و شیک اشاره کرد. اسکلت سازه این برج فلزی است و نمای آن از سنگ و سیمان است. بد نیست بدانید سبک معماری هم نئوکلاسیک انتخاب شده است. توصیه می کنیم تفاوت سبک کلاسیک و نئوکلاسیک را مطالعه کنید.

  • خانه جنگلی اصفهان

خانه جنگلی که در تصویر زیر می بینید در سال ۱۳۹۵ به طور کامل بازسازی شد تا مطابق با استانداردهای روز دنیا باشد. این خانه ۱۵۰۰ متر مربعی که بخشی از آن وارد جنگل های انبوه و متراکم اطراف خود شده، روش ساخت مرکز محوری داشته است. بازسازی و ساخت این خانه زیبا با هدف حفظ محیط زیست و از بین نرفتن درختان اطراف بوده است. نکته جالب این خانه جنگلی که باعث شده یکی از زیباترین خانه های ایران باشد تلفیق سبک مدرن و روستیک است که المان هایی از هر دو را می توان پیدا کرد.